SEO-marketing, of marketing voor zoekmachineoptimalisatie, is het beste antwoord om uw totale merchandisingbudget te verlagen, vooral als u het zelf doet. SEO-marketing is dus een algemene uitdrukking die alle zoekmachineoptimalisatie omvat die helpt bij de vooruitgang van een product of dienst. Zoekmachineoptimalisatie hangt af van verankerde, voortdurende openlijke inspanningen door het verhogen van de linkpopulariteit, charismatische sociale media, het verdiepen van de relevantie van thema’s en het duurzaam verhogen van de positie in zoekmachines. Dus laten we nu eens kijken naar lokale, organische, linkbuilding, white hat en black hat SEO-advertenties
SEO-marketing is het proces waarbij uw pagina prominent op de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s) wordt geplaatst. Zoekers op internet SEO marketing willen niet naar miljoenen webpagina’s kijken om de gegevens te vinden waarnaar ze op zoek zijn en daarom is er een grote vraag om een website bovenaan de lijst te krijgen. Als uw commerciële onderneming lokale wortels heeft of een specifiek geografisch gebied beslaat, dan is “lokale” SEO-marketing een slimme plek om te beginnen.
Heb je die kaarten gezien met een lijst met bedrijven ernaast als je zoekt naar een lokaal bedrijf? Het is tegenwoordig vrij gewoon omdat deze kaartvermeldingen zeer operationeel en praktisch zijn voor lokale zoekers en vaak bevatten deze vermeldingen actuele informatie over het bedrijf waarnaar wordt gezocht. Naarmate lokale zoekresultaten meer worden ontvangen op het slagveld van SEO-marketing, bevinden ze zich vaak bovenaan de SERP’s, dus lokale SEO-marketing is een noodzakelijk hulpmiddel om de verkoopaspecten in de wereld van vandaag te vergroten. Als een gebruiker bijvoorbeeld op zoek is naar een kapperszaak, timmerman of babysitter, kan hij lokale resultaten verkiezen boven betaalde en organische vermeldingen.
Lokale SEO-marketing daarentegen is ook een vorm van organische SEO-marketing. Organische SEO-marketing is marketing waarbij klanten naar een website worden geleid door de plaatsing van die site in de zoekresultaten van gangbare zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo te verbeteren. Maar het kan ook worden gezien als het verzamelen van verkeer van sociale sites zoals Facebook, Twitter en LinkedIn. De meeste organische zoekrangschikkingen blijken goedkoper en effectiever te zijn dan elke andere vorm van online adverteren voor lokale bedrijven.
Organisch verkeer is zeer gericht en heeft een beter rendement op investering (ROI) dan enige andere huidige verkeersgenerator. Google biedt momenteel gratis organische vermeldingen aan, maar nu de vraag naar deze felbegeerde posities groeit, voeren veel kleine bedrijven specifieke optimalisatiestrategieën uit om hun posities te verbeteren. In organische SEO-marketing onderzoeken zoekmachines het onderwerp van de website en kennen ze beoordelingen toe op basis van relevantie voor dat onderwerp. Zoekmachines wijzen meer ruimte toe aan organische resultaten omdat ze erkennen dat de meeste zoekers organische zoekmachineresultaten als niet-subjectief en neutraal beschouwen. Statistisch gezien voelen internetgebruikers zich meer op hun gemak bij organische resultaten dan bij betaalde resultaten. Het laten groeien van uw aanwezigheid op het web, met name door organische SEO, is als het kweken van elk type tuin. Je moet het cultiveren, bemesten met een paar inkomende links en de vruchten plukken van hogere SERP’s.
Over links gesproken, linkbuilding is de basis van elke succesvolle organische SEO-marketingcampagne. Realistisch gezien gebruiken zoekmachines links om de positie van een website vast te stellen. Het insluiten van links in de inhoud van uw website en de inhoud die u naar externe websites verspreidt, is een subtiele manier om uw aantal links vast te stellen voor SEO-marketingdoeleinden. Ook moet de inhoud van het artikel worden gecombineerd met relevante zoekwoorden om voldoende links naar uw website te krijgen. Deze subtiel geïnduceerde links kunnen dus een sneeuwbaleffect veroorzaken in de richting van het ontvangen van nog grotere links. U wilt echter kwaliteitslinks, dus denk er goed over na welke links uit andere bronnen naar dat domein gaan om de reputatie ervan te vergroten. Vergeet ook niet om “backlinks” te gebruiken om de mogelijkheden ervan volledig te vergroten. Backlinks (inkomende links, inkomende links of IBL’s) zijn vormen van “omgekeerde hyperlinks” in die zin dat ze echt klanten van andere sites naar die van u brengen. Zorg er echter voor dat de links op uw site kwaliteitslinks zijn die vergelijkbaar zijn met uw inhoud en expertisegebied. Zoekmachines zijn erg goed geworden in het identificeren van ontoereikende backlinks en er wordt op neergekeken omdat ze de gebruiker vaak geen echte inhoud geven.
Black Hat versus White Hat: Tot nu toe hebben we het gehad over voorbeelden van “white hat” SEO-marketing, maar er zijn gewetenloze marketeers die ernaar zouden streven om snel de beste SERP-spots te verwerven met dubieuze middelen. Wanneer dit wordt uitgevoerd, wordt dit “Black